شناسه خبر : 57746
شنبه 07 بهمن 1396 , 10:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دومین سالگرد شهادت مدافع حرم رضا عادلی/تصاویر

شهید رضا عادلی ، جوان ترین مدافع حرم شهر اهواز بود که در اسفند سال 94 ، هنگام آزادسازی شهر نبل و الزهرای سوریه به دست داعشی های سفاک به شهادت رسید .

شهید رضا عادلی ، جوان ترین مدافع حرم شهر اهواز بود که در اسفند سال 94 ، هنگام آزادسازی شهر نبل و الزهرای سوریه به دست داعشی های سفاک به شهادت رسید .

دیروز ، پنجم بهمن سالگرد شهادت آقا رضا بود و انگاری که شهید خودش من را به محفل شهداییش دعوت کرده باشد ، به طور اتفاقی در مراسم حضور پیدا کردم . آنجا بود که فهمیدم ، شهید رضا عادلی ، متولد اسفند سال 1368بوده و در شهر اهواز چشم به جهان می گشاید. او بعد از خودسازی های شهدایی زیادی که در سنین جوانی و نوجوانی داشته ، به عشق دفاع از حرم بی بی زینب (س) رهسپار سوریه می شود . سرانجام در دوازدهم بهمن سال 94 به همراه تعدادی از مدافعان حرم خوزستانی همچون شهید خلیلی ، شهید حسینی کاهکش ، شهید مراد اسکندری  و داود نریمیسا هنگام دفاع از حرم حضرت زینب (س) در عملیات آزاد سازی نبل و الزهرا به شهادت رسیدند .

مادر صبورش می گفت : او دلسوز محرومان بود و با همان حقوق اندکی که داشت گره از مشکلات آنها باز می کرد . ولایتمدار بود و یک بسیجی مخلص .

فرمانده اش از حس مسئولیت پذیری شهید رضا حرفها داشت . او گفت : ما باید خیلی در حالات شهدا تفحص کنیم تا ببینیم این شهدا کی بودند و چه مرامی داشتند که خدا این هدیه شهادت را به آنها می بخشد .

وی گفت : رضا ، روح شهدایی داشت و مرامش جوری بود که من به این نتیجه رسیدم شهیدان را شهیدان می شناسند . ما عملیاتی انجام داده بودیم و موفق شدیم یک طرف کانالی را به تصرف خود درآوریم . سر دیگر کانال در دست تکفیریها بود و ما را شدیدا زیر آتش خود گرفته بودند . رضا آمد پیش من و گفت : حاجی ! آن طرف کانال یه شهید افتاده است و من می خوام برم ، بیارمش . وقتی رضا این حرف را زد من با تندی گفتم : تو از کجا می دانی ؟ شاید داعشی باشد . اما رضا چند بار دیگر هم اصرار کرد و من باز هم نپذیرفتم برود . حتی می گفتم : ولو اینکه شهید باشد . زیر این آتش شدید چطور می ری ؟ بعد دیدم رضا و چند نفر دیگر رفتند پیکر را آوردند عقب . وقتی رفتم دیدمش ، مبهوت اصرارهای رضا شدم . آن پیکر ، متعلق به شهید کمیل بود که چه ایثارگری هایی از خود نشان داده بود . شادی روح تمام شهدای مدافع حرم ، علی الخصوص شهید رضا عادلی صلوات .

گزارش از جعفری

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سلام و عرض ادب . لازم به ذکر است یکی از جوانان عاشق شهدا را گهگاهی در مراسمات بزرگداشت شهدا می بینم و ایشان زحمت تهیه عکس از بعضی نماها را متقبل می شوند . ضمن تشکر از ایشان از صمیم قلب آرزو می کنم به واسطه همین گامهایی که در راه نشر یاد شهدا برمی دارد در زندگی و کار عاقبت بخیر گردد .
این داغ تو را فقط قلم میداند
ترکیب بلند محتشم میداند
قدر تو و خاک کربلا را بی بی
سرباز مدافع حرم میداند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi